Harmonisatie kwaliteit in de zorg (HKZ)

Denkt u erover om certificering aan te vragen voor de HKZ-126 norm? Of wilt u een beter proces inrichten met betrekking tot de hercontroles? Lees hier meer over hoe Digitale Checklisten u hierbij kan helpen!

Alles in één digitaal dossier

Digitale Checklisten heeft de verschillende hoofdstukken van de HKZ-norm voor u in overzichtelijke dossiers en checklisten omgezet. Per hoofdstuk zijn er verschillende checklisten en iedere voorschrift is uitgewerkt in checklistvragen. Doordat ook extra informatie over de interpretatie van het specifieke voorschrift beschikbaar is weet u altijd hoe u aan een voorschrift kan voldoen.

Het is mogelijk om prioriteiten te geven aan bepaalde vragen, notities bij te voegen of taken toe te schrijven aan mensen in uw team bij voorschriften die actie behoeven. Via handige statussen kunt u bijhouden waar in het proces u bent en welke workflow u wilt volgen. Het is ook mogelijk om alerts in te stellen, zodat u automatisch bericht krijgt wanneer er voortgang is geboekt of wanneer u een actie uit moet voeren. Hierbij kunt u gebruik maken van de plan-do-check-act cyclus, welke continue verbetering stimuleert.

Direct inzicht in data

Een overzichtelijk dashboard geeft u direct inzicht in de mate waarin u aan de norm voldoet. Daarbij kunt u eenvoudig op details inzoomen. Hierdoor bent u snel in staat om de belangrijkste aandachtspunten te bekijken. Zo ziet u direct waar eventuele risico's voor uw organisatie liggen. Dit helpt u onder meer bij uw incidentenmanagementsysteem en de veiligheidscultuurmeting.

Via het dashboard of de werkvoorraad kunt u ook in één oogopslag zien hoe de verschillende processen binnen uw bedrijf er voor staan en wie waar aan werkt.

Geen onverwachte verrassingen bij audits

Verder zorgt Digitale Checklisten ervoor dat u alle benodigde informatie heeft om de certificering te behalen. Bij certificering vindt toetsing plaats conform NTA 8224. De NTA 8224 is een aanvulling op de NEN-EN-ISO/IEC 17021-1 met specifieke afspraken voor deze HKZ-norm. Doordat Digitale Checklisten beide normen in checklisten verwerkte bent u voorbereid op de toetsing. Hierdoor loopt u tijdens een audit niet tegen onverwachte punten aan.

Na een (proef) audit kunt u een automatisch gegenereerde PDF van de audit checklist downloaden, afgesteld op uw eigen huisstijl. Deze pdf of andere delen van uw dossier zijn met een klik op de knop eenvoudig te delen met andere partijen of collega's.

Periodiek gebruik

Omdat vervolgbezoeken na certificering jaarlijks zijn, biedt Digitale Checklisten een kalender functie aan waardoor u periodieke controles kunt voorbereiden en inplannen. Door het geven van een bepaalde status aan een dossier of subdossier weet u waar u staat in uw voorbereiding: voldoet u al aan een deel van de norm, waar voldoet u nog niet en welk deel moet opnieuw worden beoordeeld. Indien gewenst, kunnen deze statussen worden aangepast zodat ze goed aansluiten bij uw werkproces.

Heeft u interesse in de module voor HKZ 126? Vraag dan een live demonstratie aan (link). We maken graag een afspraak om u persoonlijk kennis te laten maken met alle mogelijkheden van Digitale Checklisten.

Veelgebruikte functionaliteiten

  • Planning en werkvoorraad

    Koppeling met werkvoorraad en kalender

    Met Digitale Checklisten heeft u altijd inzicht in de werkvoorraad. Van iedere zaak ziet u de status en de voortgang. Een handige kaart toont alle geselecteerde zaken. Iedere actie die u inplant verschijnt in de kalender en u ontvangt een notificatie op de startpagina en per mail.

  • Checklist op maat

    Zelf dossiers, checklisten en processen inrichten

    Er zijn vele checklisten direct beschikbaar, voor allerlei branches en verschillende vakgebieden. In een paar eenvoudige stappen maakt u zo’n checklist aan. Maar net zo gemakkelijk voegt u vragen toe en kunt u ze verwijderen. Zo creëert u zelf dossiers die zijn afgestemd op uw specifieke werkproces en situatie.

  • Veilig delen met derden

    Veilige toegang geven aan derden

    Digitale Checklisten geeft u de optie om externen toegang te geven tot een specifiek dossier of een checklist. U bepaalt zelf welke lees- en schrijfrechten de uitgenodigde persoon heeft. Door een link krijgt de persoon toegang tot de gedeelde informatie direct uit het systeem. Met deze informatie kunt u snel informatie met personen buiten uw organisatie delen zonder dat u de controle over de informatie verliest.

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.