Achter de schermen bij onze communicatie medewerker

Luc Steenmeijer is bij Digitale Checklisten verantwoordelijk voor het maken van de instructievideo's en het bijhouden van de social media. Hij heeft een artikel geschreven waarin hij zijn functie en werkzaamheden omschrijft.

accounts-blur-button-267350

“Maar hoe maak je zo’n video dan?”

Eerst zoek ik uit welke instructievideo’s vervangen moeten worden en of er nieuwe functies aankomen waarvoor nieuwe video’s gemaakt moeten worden. Zodra ik een overzicht heb gecreëerd voor de aankomende tijd, begin ik met het schrijven van het script. Hiervoor werk ik de video per scène uit in een checklist. Aan de hand van het script neem ik de video op. Vervolgens monteer ik de video in het videobewerkingsprogramma. Om een video helemaal goed te krijgen moeten er meerdere stappen doorlopen worden dan alleen het opnemen en monteren. Bij de video hoort een thumbnail (afbeelding) en de juiste overgangen moeten zijn verwerkt in de video. Bovendien moet er een voice-over worden uitgewerkt; mijn collega Ayca Kurt schrijft passende teksten bij de video's. Als alle stappen zijn voltooid, wordt de tekst aangevraagd bij onze voice-over Lonneke Scholten; zij is de stem achter onze video's. Zodra ook de voice-over verwerkt is en de video is goedgekeurd, wordt deze gepubliceerd op Vimeo en YouTube.

Social media

Ik beheer voor Digitale Checklisten ook de social media accounts op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. De content voor de LinkedIn pagina van Digitale Checklisten maakt het contentmanagement team.

Na de zomervakantie worden er weer een aantal nieuwe video’s uitgebracht over nieuwe functies en blijven we doorgaan met het maken van instructievideo’s.

Vragen?

Heb je ideeën voor een nieuwe video of heb je specifieke vragen met betrekking tot mijn functie, dan kun je mij bereiken via l.steenmeijer@digitalechecklisten.nl

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.