Basisvragen voor de Bal-templates

Het is dan nu echt bijna zover! De Omgevingswet zal over drie weken in werking treden. De afgelopen maanden zijn we bij Digitale Checklisten druk bezig geweest om de digitale omgeving hiervoor in te richten en onze gebruikers op weg te helpen met de voorbereidingen. Onderdeel hiervan is het toevoegen van basisvragen aan de templates die wij hebben samengesteld voor het Besluit activiteiten leefomgeving (Bal). Met deze vragen heb je met één klik direct de toetspunten van de belangrijkste voorschriften van een milieubelastende activiteit. Lees verder om te lezen wat deze basisvragen toevoegen aan jouw checklisten.

2

Data-analyse Op basis van een analyse van de data van DC van de afgelopen jaren hebben onze data-specialisten een dashboard weten te creëren waarin een duidelijk overzicht staat van alle checklistvragen. Per vraag kan je inzien hoe vaak deze beantwoord is en hoe vaak daar een overtreding uit is gekomen. Met deze informatie hebben wij vragen kunnen selecteren die veel aan checklists zijn toegevoegd, vaak beantwoord zijn en waar regelmatig overtredingen uit voort zijn gekomen.

Basisvragen De vragen die in de data als belangrijk voor onze gebruikers naar boven zijn gekomen, hebben wij aangemerkt als 'basisvragen'. Deze vragen hebben vaak een hogere prioriteit dan andere en kunnen soms verloren gaan in checklists met honderden vragen. Om te voorkomen dat de basisvragen over het hoofd gezien worden, hebben wij een route bedacht voor deze specifieke vragen. De basisvragen die momenteel in de templates staan, zijn geselecteerd door onze contentmanagers. Echter, ook jouw organisatie kan aangeven wat voor jullie basisvragen zijn zodat we de templates naar wens nog beter op maat kunnen maken.

Short-cut In de Bal-templates staan veel categorieën met onder andere bedrijfstak-overstijgende en bedrijfstak-gerelateerde activiteiten. Bij het invullen van de checklist vul je in welke activiteiten van toepassing zijn voor de controle zodat de vragen die daarbij horen tevoorschijn komen. Met het toevoegen van de basisvragen aan de checklists is het, naast het kiezen voor activiteiten, mogelijk om te kiezen om de basisvragen naar voren te halen. Op deze manier staan de meest relevante vragen meteen bovenaan de checklist. Heb jij ook behoefte aan een snellere en efficiëntere manier van controles uitvoeren? Kies dan nu voor de basisvragen!

Mocht je vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande, neem dan contact op met je accountmanager of de servicedesk via info@digitalechecklisten.nl / 020 3032052.

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.

Deze site gebruikt cookies om de site persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van je bezoekersgedrag. Als je deze site gebruikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies.