Een goede professional verdient een diploma

Een belangrijk onderdeel van onze productvisie is dat klanten alle mogelijkheden van onze applicatie volledig zelfstandig kunnen inzetten en waar nodig op maat inrichten. Daarom is een goede opleiding en training van klanten altijd een belangrijk aspect van onze dienstverlening. De laatste weken zien we dat het uitgangspunt ‘een leven lang leren’ ook onderdeel is van het nieuwe normaal wat langzaam maar zeker vorm krijgt. Technologie, zoals webinars en andere vormen van online bijeenkomsten, maken het mogelijk om opleidingen via het internet te geven en te volgen. En op het moment zien we een grote behoefte om snel te leren omgaan met nieuwe digitale mogelijkheden. Om onze opleidingen verder te professionaliseren vroegen we onze designer, Peter van Driel van studio Zipf, om een mooi diploma voor onze opleidingen en trainingen te ontwerpen. Onder het motto ‘een goede professional verdient een diploma!’.

Opleidingen en trainingen - Certificaat

Jacobine van Holland is Hoofd accountmanagement van Digitale Checklisten en verantwoordelijk voor de opleiding en training van klanten. ‘In de praktijk zien we regelmatig voorkomen dat de organisatie van gebruikers verwacht dat ze gewoon direct aan de slag kunnen met onze combinatie van software en content’, aldus van Holland. Het idee dat de software en content zo gebruiksvriendelijk zijn dat je er direct mee aan de slag kan gaan, ervaart zij als het grootste compliment dat je kunt krijgen. ‘Lange implementatietrajecten kennen wij niet’, licht van Holland toe. ‘Processen, content en rapportages staan al klaar en met een account kun je direct aan de slag,’ sluit ze af.

‘Je gaat dan wel voorbij aan het feit dat het vaak een nieuwe manier van werken is en dat de content uit een grote hoeveelheid wettelijke processtappen en voorschriften bestaat’, gaat van Holland verder. Door een goede opleiding met voldoende aandacht voor iedere professional ontwikkelt DC vaardigheden en ervaring waarmee de gebruikers hun werk nog beter kunnen uitvoeren. ‘Een goede opleiding levert altijd veel op’, sluit van Holland af.

Eddy Steenmeijer, directeur Sales en accountmanagement, kent de noodzaak van een goede opleiding en training. Steenmeijer, zelf jaren inspecteur en adviseur geweest, ziet een enorme versnelling in de benodigde digitale vaardigheden en de vakinhoudelijke kennis. ‘Digitale mogelijkheden groeien snel en wet- en regelgeving wijzigt continu. Organisaties verwachten van hun professionals dat zij over de nieuwste kennis beschikken’, aldus Steenmeijer. ‘Maar hoe houd je al die ontwikkelingen bij zonder regelmatig een opleiding of training te volgen?’ vraagt hij zich af. Dat antwoord weten we natuurlijk al.

De opleidingen van Digitale Checklisten richten zich op gebruikersgroepen en kennen 2 tot 3 niveaus. De meest gegeven opleidingen zijn die voor gebruikers en voor beheerders, ook wel keyusers. Daarnaast zijn er ook opleidingen voor managers, juristen en data-analisten. En met enige regelmaat ook een partner of reseller van Digitale Checklisten.

De inhoud van trainingen wordt regelmatig vernieuwd, bijvoorbeeld vanwege nieuwe functionaliteiten of wetswijzigingen. We zorgen daarbij ook altijd voor goede achtergrond informatie via berichten, handleidingen en handige how to-video’s. Een officieel certificaat of diploma hadden we nog niet. Designer Peter van Driel helpt Digitale Checklisten om een mooi en professioneel certificaat te maken. ‘Een mooi vormgegeven certificaat versterkt je professionaliteit. Met het document toon je aan over de nieuwste vakkennis en vaardigheden te beschikken’, aldus de designer. Zo krijgt iedere professional het diploma dat hij of zij verdient.

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.