Een nieuw design voor dossiers
Digitale Checklisten komt met een nieuw design voor dossiers. Daarmee haal je nog meer informatie uit je dossiers. Centraal staat het navigatiemenu met een handige boomstructuur, waarmee je snel de juiste informatie opent. En met de handige overzichten met zoekfuncties vind je altijd wat je zoekt.
Het nieuwe design van dossiers geeft gebruikers van Digitale Checklisten nog meer gemak en mogelijkheden. 'We wilden de navigatie in dossiers verbeteren en meer uit alle content halen', legt hoofdprogrammeur Jacob Mendoza uit. Digitale Checklisten vroeg designbureau USmedia om een nieuw design te maken. UI-designer Lars Mardew ging met alle wensen en ideeën aan de slag en keek naar vele vergelijkbare procesmanagement applicaties.
Nieuwe functies
Jacob Mendoza bouwde met zijn team alle nieuwe functies van het design. En dat zijn er een heleboel! Zo kan je eenvoudig in documenten zoeken en kan je een document in het dossier openen en lezen. Ook contactpersonen en checklisten hebben een eigen zoekfunctie met handige filters. 'We werken zelf ook met onze applicatie en met het nieuwe design kom je nog makkelijker bij de juiste informatie', sluit Mendoza af.
Verbeteren zichtbaarheid content
Het bleef niet bij met nieuwe functies alleen. 'We wilden ook meer halen uit alle content waar DC-gebruikers toegang toe hebben', vertelt CEO Lucas Oost Lievense. En dat is goed gelukt. Zo heb je als gebruiker een overzicht van alle constateringen in een dossier. Daarmee kan je direct zien welke overtredingen er in het verleden zijn geconstateerd. Ook wanneer deze in meerdere checklisten staan.
Oost Lievense, zelf ook jurist, is bijzonder trots op het feit dat ook wetgeving een eigen plek heeft in het design. In ieder dossier heb je een overzicht van alle artikelen van de checklisten uit dat dossier. 'Eigenlijk heb je nu van ieder dossier een kleine wettenbundel bij de hand, volledig op maat', zegt Oost Lievense tot slot.
Release nieuwe design
Omdat het een grote verandering is, kozen we ervoor om het nieuwe design per klant te activeren. Hoofd accountmanagement, Jacobine van Holland, vertelt hoe de uitrol van het design plaatsvindt. ‘Wij hebben eerst zelf een maand met het design gewerkt en daarna vroegen we een aantal klanten om het ook al te gaan gebruiken. En nu zijn we klaar voor de grote uitrol,’ aldus Van Holland. Met iedere klant plant Digitale Checklisten het juiste moment om het design te activeren. Daarnaast komen er een aantal webinars waarin alle gebruikers een presentatie van het nieuwe design kunnen bijwonen.
Er is ook rekening gehouden met klanten die al direct met het design aan de slag willen. 'Klanten kunnen contact met ons opnemen en dan kunnen we het design direct activeren,' zegt van Holland tot slot. En zoals altijd bij nieuwe functionaliteiten van Digitale Checklisten zijn de migratie en het gebruik van het nieuwe design zonder extra kosten.
Vragen
Mocht je vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande, neem dan contact op met je accountmanager of de servicedesk via info@digitalechecklisten.nl / 020 3032052.