Nieuw design voor dossiers

DC New Design Dossiers

Na de zomer krijgen dossiers in Digitale Checklisten een nieuw uiterlijk. Het nieuwe design geeft nog beter inzicht in de inhoud van je dossiers en stelt je in staat om sneller naar de gewenste informatie te gaan.

Twee jaar geleden kregen gebruikers van Digitale Checklisten de mogelijkheid om zelf dossiertypes te bouwen en werkprocessen in te richten. Hiermee kregen gebruikers de mogelijkheid om eenvoudig specifieke wensen in de applicatie op te nemen zonder extra kosten voor programmeerwerk. “Het nieuwe design is een volgende stap in deze ontwikkeling en sluit goed aan bij de groei van DC en onze gebruikers”, vertelt algemeen directeur Lucas Oost Lievense.

Ontwerpbureau usmedia. gebruikte de feedback van gebruikers om het nieuwe ontwerp vorm te geven. Usmedia zorgde voor een nieuwe User Interface (UI). Kort gezegd is dat de manier waarop een gebruiker met een dossier werkt. Hoe open je snel de juiste informatie, hoe voeg je een document toe en hoe maak je een nieuwe checklist aan. Na het ontwerpen van het design gingen de frontend programmeurs van usmedia aan de slag. Zij zorgden ervoor dat alle ideeën uit het ontwerp werden omgezet naar werkende code en dat het op ieder apparaat en op elke locatie op de beste manier werkt. Tot slot implementeren de programmeurs van DC het design in de applicatie.

Centraal in het ontwerp staat de handige navigatiekolom. De kolom geeft inzicht in het volledige dossier met alle subdossiers, documenten en contactpersonen. Met één klik open je direct de juiste informatie uit het dossier. Handige filters helpen je om snel details naar boven te halen.

De implementatie van het nieuwe design is al in een gevorderd stadium. Om gebruikers mee te nemen in de aankomende uitbreiding starten de communicatie specialisten van DC een campagne. Aan de hand van voorbeelden, filmpjes en artikelen in de nieuwsbrief en op de site krijgen gebruikers inzicht in de nieuwe ontwikkelingen.

“Eigenlijk wijst het design zich vanzelf, zonder verdere uitleg”, vertelt hoofd accountmanagement Jacobine van Holland. Haar team werkt zelf ook met DC en heeft onder meer eigen klantendossiers ingericht. Het nieuwe design geeft direct meer inzicht en je komt sneller op de juiste plek van een dossier. Bijvoorbeeld om de licentie van een klant of een offerte op te zoeken.

De zomer gebruikt DC om de gebruikers mee te nemen in deze doorontwikkeling en kort na de zomer nemen wordt contact opgenomen met alle klanten om er zeker van te zijn dat ze het meeste uit deze mooie doorontwikkeling halen. DC - Nieuwe dossieromgeving - AAN HET LADEN

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.

Deze site gebruikt cookies om de site persoonlijker en gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van je bezoekersgedrag. Als je deze site gebruikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies.