Opleiding Toezicht en Handhaving Bonaire
Afgelopen week was een team van de Directie Toezicht en Handhaving van het Openbaar Lichaam Bonaire te gast op het hoofdkantoor van Digitale Checklisten in Amsterdam. Toezicht en Handhaving werkt al jaren met Digitale Checklisten en verzocht ons om een aantal medewerkers verder op te leiden. Daarbij stond het inrichten van een nieuw klachtenproces in Digitale Checklisten .
Tijdens de opleiding behandelden we iedere dag een specifiek onderdeel van het proces en leerden we de deelnemers hoe ze zelf de processtappen kunnen inrichten. Door deze aanpak hadden we aan het eind van de week een volledig gedigitaliseerd klachtenproces.
Als eerste stap maakten we een online klachtenformulier. Via het formulier komen klachten automatisch op de juiste plek in Digitale Checklisten. Vervolgens kan de klacht via een checklist in behandeling worden genomen. Gedurende het afhandelen van de klacht ontvangt de klager automatisch meldingen van de voortgang. Om ervoor te zorgen dat de managers van het OLB het proces goed kunnen monitoren, zijn handige overzichten in de werkvoorraad klaargezet. Deze overzichten geven inzicht in het aantal en soort klachten, de locatie van de klachten en de voortgang van de afhandeling. Tot slot is voor de mogelijke juridische afhandeling een waarschuwingsbrief toegevoegd. Met een druk op de knop kan uit een zaak een volledig ingevulde waarschuwingsbrief worden opgesteld die ook direct kan worden gestuurd naar de overtreder. Kortom, een productieve week met een mooi resultaat.
Na afloop van deelname aan onze opleiding ‘Beheerder niveau C’ (het hoogste niveau), ontvingen alle deelnemers een mooi certificaat, ontworpen door onze ‘huisdesigner’ Peter van Driel.
Voeg daar vervolgens een Amsterdams icoon als achtergrond aan toe en je krijgt een plaatje met alleen maar blije gezichten! Gefeliciteerd Leo de Jong en collega’s en masha danki voor een leuke week!