Personele wijzigingen bij Digitale Checklisten
Na de laatste Corona golf vonden de medewerkers van Digitale Checklisten (DC) langzaamaan hun weg terug naar ons mooie kantoor in hartje Amsterdam. Een klein probleem bij de grote terugkeer naar kantoor was dat tijdens Corona ook veel kantoorstoelen een thuiswerkplekje hadden gevonden. Dus bestelden we snel extra stoelen om iedereen ook op kantoor weer een werkplek te kunnen bieden. Nu de werksituatie weer is zoals voor Corona kregen we weer tijd en ruimte om nieuwe collega’s te verwelkomen. Eind goed al goed dachten we en we gingen weer lekker verder met de doorontwikkeling van ons product en de ondersteuning van onze klanten. Maar zoals we allemaal weten, je kan niet terug naar hoe het was. Hoe leuk iedereen het ook bij DC heeft, er kan altijd een moment komen dat medewerkers toe zijn aan een nieuwe stap in hun carrière. Kortom de afgelopen tijd veranderde het nodige in de personeelsbezetting bij DC en dat leek ons een leuk onderwerp voor een nieuwsartikel.
Tijdens Corona was ons kantoorpand aan de Raadhuisstraat in Amsterdam grotendeels leeg. Alleen onze Legal Counsel Manisha Sabajo werkte vanaf kantoor. En als de coronaregels het toestonden kreeg ze af en toe een bezoekje van een collega. Gelukkig veranderde de situatie na de laatste Coronagolf en keerden we geleidelijk weer terug naar kantoor. We breidden zelfs weer uit. Zo kreeg ons team van juridisch contentmanagers een aantal nieuwe collega’s en ook de vrijdagmiddagborrel kreeg weer een beetje kleur op de wangen.
Emotioneel afscheid Maar zoals het gaat met collega’s, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En nadat de eerste nieuwe collega’s waren ingewerkt werden we geconfronteerd met iets wat we minder leuk vinden. Afscheid nemen van gewaardeerde collega’s. Dus na de gebruikelijke periode van verdriet, teleurstelling en andere emoties was het tijd voor afscheidscadeautjes, een etentje en natuurlijk een afscheidsspeech voor onze Legal Counsel Manisha Sabajo en senior juridisch contentmanager Loraine Makatita.
Beide collega's werkten ruim 8 en ruim 9 jaar bij DC en maakten in die periode alle ups en downs van de organisatie mee. We zijn ontzettend dankbaar voor hun inzet en trots dat ze hun carrière voortzetten in mooie nieuwe functies bij respectievelijk de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (ODNZKG).
Leuke nieuwe collega’s Gelukkig hebben we ook enthousiaste nieuwe collega's mogen verwelkomen. Luna Pirovano en Amber Bonarius sloten zich kort na Corona aan bij DC, en dit jaar zijn Zana Imeri en Yente Tak ons juristenteam komen versterken. We hoefden niet ver te zoeken naar een nieuwe Legal Counsel, want Amber Bonarius, net afgestudeerd in haar tweede master Nederlands recht, nam deze rol met trots op zich. En er is nog meer goed nieuws! Een oude bekende, Benjamin (Ben) Udink ten Cate, keerde als Product manager terug bij DC. In zijn nieuwe functie zal hij zich vooral richten op de doorontwikkeling van onze (software)producten en het verkennen van nieuwe markten. Ben is een bekend gezicht bij DC en bouwde onder andere de eerste versie van het dashboard van DC. Ben is een echte expert in LegalTech. Zo richtte hij samen met onze CTO Johnny Eradus en Algemeen directeur Lucas Oost Lievense het juridische platform Lawcat op en werkte hij voor onder andere RegLab, Autotrack en Effacts.
Verdere groei Door de groeiende klantenkring verwachten we de komende anderhalf jaar verdere uitbreiding van ons personeel bij Digitale Checklisten. Af en toe zullen we onze (nieuwsbrief)lezers een kijkje achter de schermen geven, waarbij we nieuwe collega's en andere veranderingen binnen ons bedrijf belichten.
Wil je ook werken bij DC? Heb je interesse om bij DC te werken? Neem dan contact met ons op via werken@digitalechecklisten.nl. We kijken ernaar uit om nieuwe talenten te verwelkomen in ons team!