Thuiswerken met DC
De wereld staat momenteel op zijn kop door het coronavirus waar we allemaal de gevolgen van ondervinden. Een van de maatregelen om de verspreiding te vertragen is het fysieke contact zo veel als mogelijk te vermijden. Voor werkend Nederland is dat massaal thuiswerken. Veel van ons werken al regelmatig of structureel een dag thuis. Maar hoe kan je nu thuiswerken als je werk bestaat uit het op locatie uitvoeren van controles of audits?
Controle op afstand In de gesprekken die wij de afgelopen week voerden, hoorden wij soms: “De voorbereiding en de uitwerking van een controle gaat prima thuis, maar zonder controle is er weinig om voor te bereiden of uit te werken”. Vanuit het oogpunt dat alle controles op locatie moeten worden uitgevoerd klopt dat, maar je kan je ook afvragen: "Welke onderdelen van de controle kan ik wel op afstand uitvoeren?". Denk hierbij bijvoorbeeld aan keuringen van installaties, leidingen, en vloeren. Deze informatie is goed op afstand op te vragen. Wat te denken van logboeken en afgiftebewijzen van afgevoerde afstoffen. Is jouw contactpersoon bij het bedrijf bereid om de checklist in te vullen of een foto te maken van een installatie, vloer, lekbak, opslag (gevaarlijke) stoffen die je wilt bekijken? En ook niet onbelangrijk, heb je daar als professional voldoende vertrouwen in?
Bij Digitale Checklisten zien wij deze periode als een kans waarin je kan onderzoeken hoe je het beste het fysiek uitvoeren van controles tot het hoogst noodzakelijke kan beperken.
Delen van checklisten Speciaal voor het uitvoeren van controles op afstand ontwikkelde Digitale Checklisten de functionaliteit delen. Met delen werken jij en de persoon waarmee je de checklist deelt op een eenvoudige en ook een veilige manier samen in dezelfde checklist. Je hoeft dus geen data opnieuw in te voeren en ziet direct wie welke opmerking heeft gemaakt of foto heeft toegevoegd. Je contactpersoon ontvangt per mail een unieke link die tijdelijk alleen toegang geeft tot de gedeelde checklist. Je kan zelf instellen tot wanneer de link actief blijft en welke rechten de ontvanger heeft. Hoe het werkt is opgenomen in dit filmpje.
Hoe pak je zoiets aan? De beste aanpak is doen. Begin niet te groot en wellicht kan je starten met een controle waarmee je goede ervaringen hebt. En daarna is het vrij simpel:
Stap 1 Selecteer vijf controles die je gaat uitvoeren Stap 2 Selecteer de vragen waarmee je de benodigde informatie wilt opvragen Stap 3 Stel de checklist samen Stap 4 Stel een bericht op voor de uitnodiging Stap 5 Nodig je contactpersoon uit via Digitale Checklisten
Leg uit waarom je op deze manier de controle uitvoert, hoe het werkt en hoe contact kan worden opgenomen in de uitnodiging die je meestuurt per e-mail.
Dat wil ik ook Aan het delen van checklisten zijn geen extra kosten verbonden. De functie delen is gemakkelijk te activeren door de beheerder van jouw organisatie in de admin omgeving.
Vragen Mocht je vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande, neem dan contact op met je accountmanager of de servicedesk via info@digitalechecklisten.nl / 020 3032052.