Digitale Checklisten en de Omgevingswet

Het is u waarschijnlijk niet ontgaan: op 1 januari 2021 treedt de Omgevingswet in werking. De afgelopen jaren besteden wij al de nodige aandacht aan de wet en de verschillende instrumenten. Dit jaar gooien we nog een schepje erboven op en bespreken we in onze nieuwsbrieven de producten en content die wij maakten voor onze gebruikers. Samen zijn we klaar voor de Omgevingswet!

omgevingswet

Digitalisering is een belangrijk onderdeel van de Omgevingswet en sluit daarmee volledig aan bij de uitgangspunten en producten van Digitale Checklisten. Wij ontwikkelen producten waarmee je zo eenvoudig efficiƫnt mogelijk jouw werkprocessen uitvoert. Zo voeren onze juridische specialisten alle nieuwe wet- en regelgeving in en vertalen zij deze naar slimme formulieren, checklisten en basisbrieven. Daarnaast ontwikkelden zij samen met onze programmeurs slimme nieuwe functionaliteiten en producten waarmee je nog beter in staat bent om je werk te doen.

De aankomende maanden nemen we je mee in alle wijzigingen en nieuwe producten. Zo vertellen we over de nieuwe checklisten voor vergunningverlening en toezicht en handhaving van het Besluit activiteiten leefomgeving (Bal), het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) en het Omgevingsplan. We gaan in op onze nieuw basisbrievenmodule en laten zien hoe de nieuwe dossierstructuur er onder de Omgevingswet uitziet. Ook onze volledig nieuwe producten krijgen voldoende aandacht. Zo vertellen we over onze STTR-tool waarmee je eenvoudig en snel toepasbare regels opstelt en publiceert en laten we zien hoe je een (concept)Omgevingsplan opstelt.

Checklisten Omgevingswet

Natuurlijk krijgen de nieuwe checklisten voor de Omgevingswet veel aandacht. Onze juristen maakten voor alle nieuwe wet- en regelgeving nieuwe checklisten. Deze checklisten voorzien we direct van slimme vragenbomen en vervolgens zetten we deze voor u klaar. Zo staat nu al klaar voor gebruik de checklist voor het Besluit Bouw Leefomgeving aan de hand van de BOM-systematiek.

De nieuwe checklisten met alle nieuwe en oude features, zoals vragenbomen en formules in combinatie met de al opgestelde basisbrieven en de mogelijkheid om de werkprocessen in te richten met de workflows, zorgen ervoor dat ook vanaf 2021 de organisatie zorgeloos het werk kan doen op basis van alle nieuwe wet- en regelgeving. Wilt u meer informatie over de nieuwe modules/producten die Digitale Checklisten aanbiedt, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons.

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.